Jump to در سئو چیست

جامپ تو در سئو

jump to in seo

وقتیه که ما تو گوگل یه عبارتیو سرچ مکنیم و اون عبارت قسمت مهمی و کاملی از یه صفحه اس

مثلا سرچ میکنیم میلاد امیری در تبریز

و این یه تگ اچ 2 از یه صفحه تس

وسطای صفحه درمورد میلاد امیری در تبریز صحبت شده

گوگل میاد مثل اسکرول میبره اون پایین صفحه که درمورد میلاد امیری در تبریز صحبت شده و یا به عبارتی jump to میکنه به اون عبارت

ماموریت و چشم انداز؛ Mission & Vision در مدیریت استراتژیک

چشم انداز

«چشم انداز» که از آن به دورنما، منظر، آینده متصور و یا آینده آرمانی و مطلوب نیز نام برده می شود، توصیفی است از شرایط آینده و به عبارت دیگر، تصویری است از وضعیت آینده یک مجموعه، زمانی که به اهداف و استراتژی های خود دست یافته باشد. چشم انداز و آرمان ها، معمولاً زاییده فکر و خلاقیت مدیران مجموعه بوده و در ابعاد مختلفی همچون فناوری، دانش، وضعیت مالی، بازار و مواردی از این دست، به تصویر کشیده می شوند.

چشم انداز سازمان باید خلاصه، بیاد ماندنی، مطلوب و ایده آل مناسب را به تصویر بکشد و همه سطوح را در نظر بگیرد.

چشم انداز استراتژیک

شروع استراتژی با چشم انداز استراتژیک است اما بعضی از سازمان ها اول وضع موجود را نگاه می کنند بعد آینده را طراحی می کنند و سپس تحلیل شکاف می کنند اصالت را به وضع موجود داده و تأثیر گذشته بر آینده را تحلیل می کنند. اما دسته دوم شرکتهایی هستند که اول وضع آینده را طراحی می کنند بعد وضع فعلی را بررسی می کنند بعد تحلیل شکاف صورت می گیرد این گونه سازمان ها اصالت را به وضع آینده می دهند. این گونه سازمان ها وضع موجود را عوض می کنند که به آن تغییر تحول آفرین گفته می شود.

مشخصات چشم انداز

چشم‌انداز سازمان داراي مشخصات خاصي است. سازمان شايسته است چشم‌انداز خود را با درنظرگرفتن چنين مشخصاتي استخراج نمايد. اين مشخصات در ذيل ارائه گرديده است:

  • فرصت هاي موجود براي شركت را نشان دهد.
  • راه بهره جويي از فرصت ها را بنماياند.
  • بلند پروازانه باشد.
  • منحصر به فرد باشد.
  • در كاركنان رضايت شغلي ايجاد نمايد.
  • استانداردهاي بالايي را بنا گذارد.
  • در كاركنان ايجاد تعهد ، علاقه و غرور نمايد.
  • مسير حركت شركت را به وضوح بيان كند.
  • مشوق يادگيري باشد.
  • مخاطب را مشخص سازد.
مزایا ومنافع تدوین چشم انداز
  • ارائة تصویری از مجموعه در پایان افق برنامه ریزی.
  • ایجاد درکی کلی از این که موفقیت مجموعه به چه مفهومی است.
  • ایجاد اتفاق نظر بر آینده مطلوب مجموعه.
  • روشن ساختن جهت و مقصود حرکت مجموعه.
  • مشخص نمودن این که مجموعه، در صورت برآوردن مأموریت خود، به چه شکل و چگونه ساختاری خواهد رسید.
  • در مواجهه با مسایل پیش آمده سازمان فوق فعال خواهد بود.
  • بکارگیری ابتکار عمل و خلاقیت در سازمان افزایش خواهد یافت.
  • با مشخص شدن هدف غایی تلاش های افراد و فعالیت ها سازمانی جهت می یابند.
  • هدایت نیروهای بالقوه و بالفعل و ایجاد هم نیروزایی در آنها
  • اولویت بندی تخصیص منابع و بهره گیری از امکانات و فرصت ها
  • جلوگیری از بروز بحران های احتمالی و اتلاف منابع

مأموریت

«رسالت» که از آن با عناوینی چون مأموریت، فلسفه وجودی، اهداف بنیادین و یا مقصود اصلی نیز یاد می شود، عبارت است از فلسفه وجودی و یا نقشی که یک مجموعه در قبال جامعه خود، بر عهده گرفته تا با ایفای آن و ارائه خدمات مورد نظر، نیازهایی از جامعه را برآورده سازد. به عبارت دیگر می توان گفت، مأموریت یک بیان کلّی از نیّت مجموعه می باشد که با استفاده از نقطه نظرات مدیران ارشد آن مجموعه، تعریف و تصریح شده و در قالب «بیانیة مأموریت» مجموعه، ارائه می گردد.

بیانیة مأموریت را گاهی گزاره اعتقادات، بیان فلسفه، بیان باورها و بیان اصول مجموعه نیز می نامند.

براساس الگوهای مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک، پیش از تدوین استراتژی ها، باید مأموریت مجموعه را به شیوه ای روشن تهیه کرد.

تدوین مأموریت

مأموریت (Mission) به معنی فلسفه وجودی و چرایی وجود می باشد. به این معنی که چرا این کالا بوجود آمده است. منظور از فلسفه وجودی شرکت یعنی اینکه چرا این شرکت در این صنعت بوجود آمده است.

بطور کلی فلسفه وجودی باید بصورت کلی بیان شود و شرکتها نباید فلسفه وجودی خود را طوری انتخاب نمایند که در یک زمان، فلسفه وجودی شرکت به پایان برسد و از بین برود. مأموریت متأثر از چشم انداز (Vision) یا بینش است. چشم انداز نیز می تواند متأثر از تحصیلات، تجربیات، مطالعات، تربیت خانوادگی، نیاز جامعه، تقاضاهای محیطی و… باشد. چشم اندازها در واقع مأموریت شرکت را می سازند. مأموریت باید تا حد امکان بصورت کلی باشد و اهداف کلی شرکت را بیان نماید اما این کلی بودن نباید بگونه ای باشد که بی محتوا بوده بلکه باید جهت دهنده باشد.

درتدوين بيانيه ماموريت بايستي بتوان به پنج سؤال اساسي زير پاسخ داد كه عبارتنداز:
۱٫ چه چيزي؟ (كالا و خدماتي كه سازمان ارائه مي دهد و در واقع چه نيازي از جامعه را با تامين اين محصولات برآورده مي سازد.)
۲٫ چه كسي؟ (مشتريان چه كساني هستند؟)
۳٫ كجا؟(حيطه رقابتي كجاست؟)
۴٫ چرا؟(هدف بهينه سازمان چيست؟)
۵٫ چگونه؟ (ويژگيهاي منحصر به فرد و مزيت هاي رقابتي سازمان در رسيدن به اين هدف‌ها چيست؟

اهمیت مأموریت سازمانی
  • هدف نهائی سازمان را عملاً مورد تأکید قرار می دهد.
  • مبنا و معیار تخصیص منابع محسوب می شود.
  • جو شناخته شده ای را بر سازمان حاکم راهنمای تدوین برنامه ها و فعالیت های همه واحدها و افراد قرار می گیرد.
  • زمینه انعطاف پذیری سازمانی را فراهم آورد و از عبارت کلی تر استفاده شود بطور مثال بجای استفاده از انجام واکسیناسیون هیپاتیت “ب” از عبارت واکسیناسیون بیماریهای قابل پیشگیری با واکسن، بجای تولید دانش مربوط به هپاتیت از تولید دانش مورد نیاز جامعه پزشکی و بجای تربیت کاردان و کارشناس از تربیت نیروی انسانی متخصص استفاده شود.
  • برنامه ارزیابی فعالیتها و نتایج حاصله را جهت دهی می نماید.
مزایا و منافع تدوین مأموریت
  • روشن شدن فلسفة وجودی مجموعه، نقش ها و وظایف آن
  • ایجاد توافق در خصوص سمت و سوی حرکت مجموعه
  • ایجاد تمرکز بر بحث و بررسی مسایل اساسی و مهم
  • ایجاد وحدت رویه بین مدیران، تصمیم گیران و تصمیم سازان
  • همسویی در تفکر و تصمیم گیری در مورد مسائل کلیدی

مقایسه چشم انداز و مأموریت سازمانی
مأموریتچشم انداز
تمرکز بر فعالیت های جاریتمرکز بر مسیر آینده سازمان
سازمانی که الان هستیم.سازمانی که می توانیم بشویم
نیازهای جاری که به پاسخگویی آنها مشغول هستیم.نیازهای شناسایی نشده که در آینده می توانیم جواب دهیم
ثابت استقابل تغییر است
فلسفه وجودی سازمانآینده آرمانی سازمان
تعهد به انجام آن وجود داردوعده ی انجام آن تعیین می شود
از جنس مدیریت استاز جنس رهبری است

 

مثال در تبیین چشم انداز

چشم انداز نظام آماری عتف:نظامی است که پیشرو و مرجع در جمع آوری، تولید، تحلیل و انتشار آمار و اطلاعات مورد نیاز سیاست گذاران، برنامه ریزان و پژوهشگران کشور با استفاده از فناوری های هوشمند و مشارکت توانمند و علمی تمام بخشهای ذی ربط براساس شاخص های کیفیت و استانداردهای نظام آماری.

چشم انداز شبکه پزشکی مولکولی کشور:استفاده کارآمد و اثربخش از توانائیهای بالفعل و بالقوه کشور در زمینه پزشکی مولکولی جهت بسک و ارتقاء سطح علمی تحقیقاتی کشور به منظور اعتلای سطح سلامت جامعه، هدف آرمانی یا چشم انداز شبکه پزشکی مولکولی کشور می باشد.

مثال در تبیین مأموریت

مأموریت شرکت فایزر: شرکت فایزر در زمینه مراقبت های بهداشتی در دنیا تحقیق می کند. مأموریت اصلی آن ها بر آن است که در سراسر جهان با استفاده از دانش و روشهای علمی، زندگی بهتر، طولانیتر، سالمتر، پربارتر و لذت بخش تر برای مردن فراهم نمایند. شرکت دارای چهار بخش اصلی است: مراقبتهای بهداشتی، لوازم پزشکی و داروئی، صنایع غذایی و درمانگاه های حیوانات. آن ها در ۳۹ کشور جهان واحد تولیدی داشته و محصولاتشان در سراسر جهان عرضه می شود.

مأموریت دانشکده بازرگانی دانشگاه سیموستن: مأموریت دانشکده مدیریت بازرگانی این است که در تأیید و تقویت دانشگاه ایالتی سمیوستن به دانشجویان آموزش و تجربه لازم را بیاموزد تا آنها از نظر بازرگانی شهروندانی مولد شوند و بتوانند بعنوان عضوی ارزنده به جامعه خود خدمت نمایند و نیز دانشکده میکوشد که وسایل لازم را برای مطالعه و تحقیق در رشته های ذیربط و برای دانشجویان علاقمند فراهم سازد برنامه های آموزشی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بگونه ای طراحی شده اند که دانشجویان با استعدادهای گوناگون بتوانند در محیط تجاری و بازرگانی پویا موفق شوند.

نتیجه گیری

بنابرآنچه گفته شد، مأموریت عبارتست از فلسفه وجودی و یا نقشی که یک مجموعه در جامعه بر عهده گرفته تا با ایفای آن، خدمات مورد نظر را ارائه دهد. مأموریت یک کسب و کار و تجارت عبارتست از منظور خاص و پایه ای که تشکیلات را از کسب و کارهای دیگر متمایز نموده و رسالت آن را در زمینه محصولات و خدماتی که ارائه می دهد، مشخص می نماید. به عبارت دیگر می توان گفت مأموریت، یک بیان کلی از نیت شرکت می باشد. مأموریت اهداف بنیادین سازمانی را به تصویر می کشد، در حالیکه چشم انداز تصویر شرکت را در صورتیکه به اهداف سازمانی ذکر شده در مأموریت خود برسد، نشان می دهد چشم انداز یا دورنما، توصیفی است از شرایط آینده سازمان یا شرکت و به عبارت دیگر، تصویری است از وضعیت شرکت، زمانی که به اهداف و استراتژی های خود دست یافته باشد. بدین ترتیب، توجیهی روشن و مشخص و قابل دفاع از این که چرا و چه انتظاری از سازمان می رود، حاصل می شود و احتمال موفقیت سازمان، به واسطه تصویر روشنی که از آینده خود دارد، افزایش می یابد.

کسب دانش و تکنولوژی

کسب دانش یعنی رسیدن به پاسخ سوالاتمون!

پاسخ به سوالات ما سلسه ای از سوالات دیگر رو ایجاد میکنه و همیشه اینجور نیست که ما در ادامه ی این پاسخ دادن به زنجیره ی سوالات برگردیم و پاسخ سوالا اصلی رو بدیم.

خیلی وقت ها هست که دانشی که ما دنبالش هستیم در پاسخ سوالی بدست میاد که ارتباط مستقیم چندانی با سوال اصلی نداره ولی پاسخ دهنده نیاز ما به دانشی هست که بدنبالشیم.

خیلی وقت ها ما برمیگردیم به سوالات قبلی و تغیراتی در سوالاتمون میدیم و به این شکل دانش نزدیکتری به نیازمون میرسیم.

اما خیلی وقت ها هم پاسخ به این سوالات با سوالات قبلی مطابقت دارد و ما هیجان زده میشیم که داریم به نتایجی که مود انتظارمون هست میرسیم.

We find a structure unfolding

کسب دانش یعنی ما به مدلی دست پیدا کنیم که ….

به دست آوردن دانش به معنای یافتن پاسخ به سؤالات ما است. …

تفاوت انبار داده و پایگاه داده

تفاوت انبار داده و پایگاه داده

انبار داده (Data Warehouse و یا به اختصار DW) پایگاه داده ای است که جهت ذخیره اطلاعات استفاده می­ شود و یک مخزن مرکزی ست که داده ها از منابع مختلف در آن تجمیع می ­گردند، سپس این اطلاعات جهت گزارشگیری و تحلیل های اطلاعاتی مورد استفاده قرار  می گیرند. در مقایسه با آن، یک پایگاه داده (Database و یا به اختصار DB)، پایه هر مخزن اطلاعاتی و مجموعه ای سازماندهی شده از داده­ هاست.

یک پایگاه داده صرفا جهت ذخیره و دستیابی به اطلاعات استفاده می ­شود در حالی­که انبار داده غالبا جهت تسهیل گزارشگیری و تحلیل اطلاعات در مقیاس­ های کلان مدیریتی کاربرد داد و با نام «انبار داده تجاری» (Enterprise Data Warehouse) نیز شناخته می ­شود و می­ تواند گزارشاتی متنوع و پرطرفدار برای گزارشگیری های مدیریتی ایجاد کند، مانند مقایسه های فصلی و سالانه.

Data Warehouse به طور معمول ترکیبی از تعداد زیادی پایگاه داده در سراسر یک سازمان واحد است. این مجموعه، اطلاعات جاری و همچنین اطلاعات تاریخی Database های اصلی را ذخیره می­کند.

تمامی این اطلاعات ذخیره شده در DW برای تفسیر و تهیه گزارشات مدیریتی مورد استفاده قرار می گیرند. این تحلیل­ ها و آنالیزهای صورت گرفته، به پیدا کردن ارتباطات (Relationships) بین داده ها و استخراج مفاهیم و نتیجه­ گیری­ هایی از داده ها کمک می­ کنند که در ادامه می­ توانند در تصمیم­ گیری­ های مدیریتی سازمان مربوطه، بسیار مفید و موثر باشند.

از سوی دیگر، یک پایگاه داده، پایه و بنیان ذخیره­ سازی اطلاعات است و  به صورت مجموعه­ ای از داده های سازمان یافته، شکل می ­گیرد. در عملیات ذخیره سازی اطلاعات، داده ها از منابع مختلف جمع آوری شده به یک مکان واحد منتقل می­ گردند که این محل پایگاه داده است. این داده ها با ساختارهای خاصی شکل می ­گیرند و این ساختارها عمدتا وابسته به مدل پایگاه داده هستند.

رایج­ ترین مدلی که برای پایگاه داده استفاده می­ شود مدل ارتباطی (Relational Model) است، از دیگر مدل های دیتابیس می­ توان به مدل سلسله مراتبی (Hierarchical Model)، مدل شبکه ای (Network Model) و… اشاره نمود.

برای بازیابی داده ها از یک پایگاه داده، نیاز است تا از یک سیستم مدیریت پایگاه داده (Data Base Management System و به اختصار DBMS) استفاده شود. سیستم های مدیریت پایگاه داده برنامه های کاربردی هستند که با کاربر، برنامه های دیگر، و پایگاه داده خود، برای دریافت و آنالیز داده ها تعامل برقرار می­ کنند. ساختار DBMS ها به شکلی طراحی می­ شوند تا امکان تعریف و درج اطلاعات، ایجاد پرس ­و­جو و گزارشگیری، به روزرسانی و مدیریت پایگاه های داده را برای کاربر فراهم آورند. از DBMS های رایج می ­توان به PostgreSQL،  SQLite، Microsoft SQL Server، Microsoft Access، Oracle و… اشاره نمود.

در نگاه اول پایگاه داده و انبار داده ممکن است شبیه نظر برسند اما آن­ ها از یک جنبه کلیدی متفاوت هستند. یک Database فقط برای ذخیره­ سازی و دستیابی به داده ها استفاده می شود در حالی که بیشترین استفاده Data Warehouse برای تسهیل گزارشگیری و تجزیه و تحلیل­­های آماری است.

اساسا، پایگاه داده جایی است که داده ها فقط ذخیره می شود. برای دسترسی به این داده ها یا تجزیه و تحلیل آن یک سیستم مدیریت پایگاه داده (DBMS) مورد نیاز است، درحالی ­که یک انبار داده لزوما نیاز به DBMS ندارد. هدف از انبار داده ها ایجاد یک دسترسی آسان به داده ها برای کاربر است. انبار داده همچنین ممکن است برای تجزیه و تحلیل اطلاعات استفاده شود. لازم به ذکر است که روند واقعی تجزیه و تحلیل اطلاعات، داده کاوی (Data Mining) نامیده می­ شود.

از دیگر تفاوت های پایگاه داده و انبارداده می­ توان به موارد زیر نیز اشاره نمود:

  • یک پایگاه داده برای Online Transactional Processing  (OLTP) استفاده می ­شود با این حال می­ تواند برای اهداف دیگری مانند انبار داده نیز مورد استفاده قرار گیرد.
  • یک انبار داده برای Online Analytical Processing (OLAP) استفاده می­ شود و داده ­های تاریخی را برای کاربران جهت تصمیم گیری های تجاری جمع­ آوری می­ نماید.
  • در پایگاه داده، جداول و پیوندها پیچیده هستند زیرا آنها برای  Relational DataBase Management System (RDMS) نرمالسازی می ­شوند که این امر افزونگی را کاهش می­دهد و فضای ذخیره سازی را بهینه می­کند.
  • در انبار داده ها، جداول و پیوندشان ساده هستند، زیرا آن­ها نرمالسازی نشده اند. این کار برای کاهش زمان پاسخ­ دهی به پرسش های تحلیلی انجام می­ شود.
  • تکنیک های مدل سازی ارتباطی (Relational Modeling Techniques) برای طراحی پایگاه داده مورد استفاده قرار می­ گیرند، در حالی که تکنیک های مدل سازی (Modeling Techniques) برای طراحی انبار داده استفاده می شوند.
  •  یک پایگاه داده برای عملیات نوشتن بهینه شده است، در حالی که یک انبار داده برای عملیات خواندن بهینه شده است.
  • در یک پایگاه داده، سطح عملکرد برای کوئری ­های آماری و تحلیلی بسیار کم است، درحالی­که یک انبار داده، از کارایی بالا برای گزارشگیری­ های تحلیلی برخوردار است.
  • انبار داده یک قدم جلوتر از پایگاه داده است و دلیل آن استفاده از پایگاه داده در ساختار آن است.

ایکس ام ال سایت مپ XML Sitemap

ایکس ام ال سایت مپ XML Sitemap

نقشه سایت XML (زبان نشانه گذاری قابل توسعه)  فایلی هست با فرمت XML در هاست ما که تو اون همه ی آدرس های سایت ما گذاشته شدن. تو سایت مپ هم یو آر ال ها و صفحات سایت هستند هم اطلاعات مربوط به یو آر ال ها مثل آخرین به روز رسانی و  ..

سایت مپ رو میسازیم که به کرولر گوگل بگیم یو آر ال های ما ……..(اطلاعات میدیم) و به این ترتیب کرولرا بهتر میتونن در مورد صفحات ما با خبر باشن و مارو رصد کنن.

برا ساخت سایت مپ من پیشنهادم همیشه اینه که از افزونه گوگل ایکس ام ال سایت مپ استفاده کنیم.

افزونه رو از مخزن وردپرس نصب میکنیم. اسم دقیق افزونه برا سرچ تو قسمت افزونه های وردپرس:

Google XML Sitemaps

بعد از نصب یکسری تنظیمات باعث بهتر کار کردنش میشه که اگه مایل به تغییرش هستی باهام صحبت کن راهنمایی کنم. برا شروع بذار همون دیفالتش باشه.

بعد از نصب افزونه و فعال سازی باید سایت مپمون رو به کنسول گوگل معرفی کنیم.

وارد گوگل کنسول میشم. قسمت add a sitemap

میلاد امیری سایت مپ

فقط کافیه تو کار بنویسیم sitemap.xml

و نهایتا دکمه آبی رنگ submit Sitemap

…………..

خب بعد از اینکه سایت مپمون رو ثبت کردیم برا چک کردنش این آدرس رو تو مرورگر برا سایت شما باز میکنیم
http://example.com/sitemap.xml

مثلا الان برا سایت من این لینک رو ببینین سایت مپم هست

http://miladamiri.ir/sitemap.xml

بعد از اضافه کردن سایت مپ باید همچین صفحه ای ببینین

milad amiri

………………………….

خب حالا باید سایت مپ رو به robots.txt اضافه کنیم.

میریم داخل پوشه public html هاستمون

فایل robots.txt رو باز میکنیم و ادیت میکنیم

این متن زیر رو به انتهای فایل اگر نباشه اضافه میکنیم

Sitemap: http://example.com/sitemap.xml

(بجا اگزمپل دات کام آدرس سایت خودتو وارد کن)

………………… نهایتا…………..

اگه بخوای ببینی اعمال شده یا نه ببین اضافه شده

Sitemap: http://example.com/robots.txt

این آدرس رو برا سایتت چک کن باید مثل سایت من آخرش آدرس سایت مپ آورده بشه.

 

معرفی سایت به خزنده های گوگل

بعد از راه اندازی سایت یعنی بعد از مراحل زیر

(خرید امنه ، خرید هاست، تنظیم DNS هاس هاست روی دامنه، نصب وردپرس روی هاست، ایجاد دیتا بیس و یوزر ، ویرایش وردپرس کانفیگ و اعمال اطلاعات دیتا بیس و ویرایش سایت و تنظیم یو آر ال ها و تنظیمات اولیه ی دیگه سایت )

نوبت به معرفی سایت ما به خزنده های موتور های جست و جو گر میرسه که من بین اونا فقط گوگل رو دوس دارم و کار میکنم.

دوتا کر اصلی باید انجام داد

  • گوگل سرچ کنسول
  • گوگل آنالاتیکس

گوگل سرچ کنسول:

فایل robots.txt

xmlsitemap